اندیشه رامان مبتکر طرح بردبرد
تجربه فعالیت در تجارت الکترونیکی و تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و مشاهده عینی موانع و مشکلات پیش رو، در نهایت ما را به این نتیجه رساند که دلیل اصلی عدم بهره مندی کافی کسب و کارها از قابلیت ها و توانمندی های اینترنت، این است که تجارت ها عموما، زیر ساخت، تخصص و ترکیب نیرو های انسانی مورد نیاز برای سمت الکترونیکی تجارت را در اختیار ندارند، بر عکس آن نیز حاکم بود، ما نیز تخصص، تجربه و زیر ساخت سمت فیزیکی تجارت ها را نداشتیم تا بتوانیم از فرصت های موجود در صنعت مورد نظر بهره بگیریم.
چاره کار را در این دیدیم که تجارت الکترونیکی را به دو قسمت "تجارت" بعلاوه "الکترونیکی" تقسیم کنیم و وظایف و مسئولیت های تجارت را به عهده تاجر فیزیکی و وظایف و مسئولیت های الکترونیکی را به عهده تاجر الکترونیکی قرار دهیم و به جای اینکه تجار فیزیکی سازمان گسترده ای را برای پیشبرد فعالیت های الکترونیکی شکل دهند این سازمان را ما بوجود بیاوریم و با به خدمت گرفتن تجارب گذشته و تجارب سایر پروژه ها، حضور موفق کسب و کارها در اینترنت را مدیریت و هدایت کنیم.
برای به نتیجه رساندن پروژه لازم بود سرمایه گذاری های گستره ای بر روی نیروهای انسانی مورد نیاز، ایجاد سایت های تجارت الکترونیکی حرفه ای و تبلیغات و بازاریابی اینترنتی صورت پذیرد، اغلب کسب و کارها چنین سرمایه گذاری گسترده ای را انجام نمی دادند، بنابر این در آمد تاجر الکترونیکی برای پیشبرد پروژه را به کارمزد از فروش حاصل از تلاشهای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ارتباط دادیم تا انگیزه و منابع مالی جهت بهبود مستمر کار را در ادامه در اختیار داشته باشیم.
ما در اندیشه رامان با تکیه بر توانیی و قدت خود نرم افزار های تجارت الکترونیکی مختص هر کسب و کار را تهیه و
با خدمات ایجاد سایت و خدمات پس از ایجاد سایت ترکیب کردیم و برای اولین بار در ایران طرحی را مطرح کردیم به نام " برد برد"، طرحی که به بزرگترین موانع موفقیت کسب و کارها در ورود به تجارت الکترونیکی پاسخ می داد.
مزیت ها و اهداف قابل دستیابی در طرح برد برد
صرفه جویی در هزینه ها
ملی و جهانی شدن کسب و کار
همراهی یک تیم بزرگ تخصصی
بهبود مستمر
خدمات پشتیبانی دایمی و آنی
یکپارچگی در فروش و بازاریابی
خلق مزیت های رقابتی
تقویت جایگاه برند
تقویت بازاریابی و فروش
پاسخ به انتظارات مشتریان
تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده و موثر
ایجاد فرصت های جدید تجاری
چابک سازی سازمان
مدیریت بهینه تهدیدها
برون سپاری تبلیغات اینترنتی
برون سپاری فعالیت های تجارت الکترونیکی
راهکار جامع اندیشه رامان برای استقرار عملی تجارت الکترونیکی در کسب و کار شما
برای ورود موفق به تجارت الکترونیکی نیاز به یک وب سایت حرفه ای دارید که کلیه فعالیت های تجارت الکترونیکی شما در آن متمرکز شود، برای پاسخ به این نیاز شما و دیگر کسب و کارهای ایرانی، ما بر اساس نیاز تخصصی شما وب سایت تجارت الکترونیک مخصوص حرفه شما را در اختیارتان قرار می دهیم. قرار دادن صرف نرم افزار در اختیار تاجر فیزیکی، تضمینی بر حضور قدرتمند او در فضای وب نخواهد بود، بنابراین نرم افزار را با «خدمات ایجاد وب سایت» هم ترکیب کرده ایم تا تاجر فیزیکی از حضور با کیفیت در فضای وب اطمینان داشته باشد.
در زیر بخشی از قابلیت های نرم افزاری «اندیشه رامان» و «خدمات ایجاد وب سایت» و سفارشی سازی هایی که انجام خواهد شد آمده است.
-
1
ما وب سایت تجارت الکترونیکی شما را به وجود می آوریم
-
2
پشتیبانی و مدیریت وب سایت ایجاد شده شما را هم به عهده می گیریم
-
3
برای محصولات و خدمات شما تبلیغات و بازاریابی اینترنتی انجام می دهیم
-
4
اندیشه های استاندارد مدیریتی را در کسب و کار شما مستقر می کنیم
وب سایت تجارت الکترونیکی، اولین حلقه از فرآیند استقرار تجارت الکترونیکی در کسب و کار شما است که ما در اندیشه رامان آن را طراحی و اجرا خواهد کرد. نرم افزارها و افزونه های سیستم تجارت الکترونیک ما، بستر نرم افزاری لازم را برای معرفی هر چه بهتر محصولات و خدمات شما آماده می کند تا بتوانید با تعیین شرایط خرید و پرداخت ساده و اجرای برنامه های تشویقی مختلف، مشتریان را برای خریدی امن و راحت ترغیب کنید. خدمات ایجاد وب سایت، خدماتی هستند که مشتری عموما تخصص، زمان یا زیر ساخت اجرای آنها را ندارد، بنابراین این گونه نیازمندی های مشتری را به دقت شناسایی کرده و برنامه ریزی کردیم که آنها را نیز به همراه نرم افزار در اختیار مشتری قرار دهیم. در ذیل عنوان بخشی از نرم افزارها و افزونه های سیستم ذکر شده اند و همچنین بخشی از خدماتی که برای شکل گیری یک وب سایت تجارت الکترونیکی حرفه ای به همراه طرح برد برد ارائه می شود آمده است.
- امکان ارائه انواع محصولات ساده، گروه بندی شده، قابل پیکربندی، مجازی و قابل دانلود
- مدیریت موجودی محصولات
- امکان ثبت نظر و برچسب برای محصولات
- پرداخت به عنوان کاربر مهمان و پرداخت با حساب کاربری
- اعلان موجودی و تغییرات قیمت
- درج چندین تصویر و ویدئو برای هر محصول
- نمایش 360 درجه محصول
- امکان به اشتراک گذاری محصول در جوامع مجازی
- نمایش محصولات مرتبط و محصولات پیشنهادی
- امکان تنظیم برنامه های تشویقی در خرید
- قوانین قیمت گذاری انعطاف پذیر
- مدیریت بن تخفیف
- مدیریت همزمان خرده فروشی و عمده فروشی
- مدیریت خبرنامه
- معرفی به دوستان
- مدیریت نقش و سطح دسترسی کاربران
- امکان سفارشی سازی قالب گرافیکی وب سایت
- API وب سرویس ها برای ارتباط با سایر نرم افزارها
- وارد کردن و خروجی گرفتن دسته ای اطلاعات محصولات و مشتریان
- سیستم مدیریت محتوا
- امکان پرداخت از طریق کارت های عضو شبکه بانکی شتاب
- روشهای پرداخت متعدد دیگر مثل چک، فیش واریزی، اعتباری و پرداخت هنگام تحویل
- روشهای متعدد حمل
- پرداخت به عنوان کاربر مهمان و پرداخت با حساب کاربری
- پذیرش پیامهای هدیه در هر سفارش
- جدول نرخ های حمل بر اساس وزن، جمع جزء، مقصد و تعداد آیتم ها
- سازگاری با سرویس پست خرید اینترنتی شرکت پست
- مشاهده سبد خرید و لیست علاقه مندیهای مشتریان از پنل مدیریت
- مدیریت وضعیت سفارش
- لیست علاقه مندیها با قابلیت افزودن توضیحات
- وضعیت سفارش و سوابق خرید
- سفارش مجدد از حساب کاربری
- مدیریت اشتراک خبرنامه
- نظرات ثبت شده توسط کاربر درباره محصول
- برچسب های ثبت شده درباره محصول
- رهگیری وضعیت سفارش از حساب کاربری
- ایمیل بازیابی رمز عبور از پنل کاربری و مدیریت
- ایمیل های به روز رسانی وضعیت سفارش و حساب کاربری
- ایمیل های قابل سفارشی سازی تراکنش های انجام پذیرفته ی
- یکپارچگی پیوسته با کاتالوگ محصول جاری و تنظیمات فروشگاه
- امکان پرداخت آنلاین با استفاده از کارتهای عضو شبکه شتاب توسط موبایل و تبلت
- جستجو و نمایش نتایج
- تولید پشتیبان از بانک اطلاعاتی
- سامانه ارسال و دریافت پیامک
- گالری تصاویر
- پرسش و پاسخ
- پشتیبانی آنلاین
- معرفی نمایندگی ها و فروشگاهها
- فرم ساز
- نمایش محصولات بر اساس نام برند
- استعلام بها
- مدیریت اخبار و وبلاگ
- سامانه فروش همراه(POS)
- فروش فوق العاده
- پرسش و پاسخ محصول
- مترجم آنلاین
- مدیریت بنرهای تبلیغاتی
- باشگاه مشتریان
- سیستم همکاری در فروش
- ارجاع سفارشات رسیده به تامین کننده ها
- مدیریت استخدام
- مدیریت رزرواسیون
- مدیریت تامین از چندین انبار
- بازارچه های الکترونیکی
- چند تامین کننده (امکان عرضه محصول در سایت توسط چندین تامین کننده)
- مدیریت نمایندگی فروش و واسطه ها
- مذاکره بر سر قیمت
- مدیریت برگشت محصول
- مدیریت وظایف
- پیش خرید
- درخواست سفارشی سازی در محصول
- مسابقه و جایزه
- تغییر اتوماتیک سطح کاربری بر اساس حجم خرید
- عکس برداری و فیلم برداری
- مشاوره در تهیه محتوای وب سایت
- نوشتن مطلب
- مشاوره به مشتری در تهیه محتوای وب سایت
- تهیه متن اسلایدهای صفحه اصلی
- تهیه متن مطلب
- تهیه دسته بندی مقالات مرتبط
- هماهنگی ترجمه متون سایت و تبلیغاتها
- ترجمه متون فارسی سایت به زبان انگلیسی
- ترجمه متون انگلیسی سایت به زبان فارسی
- ورود اطلاعات بصورت صفحه، خبر، مقاله، صفحات ایستا و یا موارد مشابه
- ورود اطلاعات در: گالری عکس، پرسش و پاسخ، نظر سنجی، دسته بندی محصولات و یا موارد مشابه
- ورود اطلاعات محصولات
- اسکن تصاویر
- ساخت فرم
- درج فیلم در سایت
- تحلیل و تعیین ساختار سایت (کلیدها، زیرکلیدها و ماژولها و دسته بندیها )
- انتخاب یا در صورت لزوم تغییر رنگ سازمانی
- انتخاب یا در صورت لزوم بهبود شعار تبلیغاتی
- تصویر سازی صفحات داخلی وب سایت
- طراحی و پیاده سازی قالب گرافیکی اختصاصی
- تصویر سازی اسلایدهای صفحه اصلی
- طراحی آرم
- طراحی لوگو تایپ فارسی
- طراحی لوگو تایپ انگلیسی
- تولید اینفوگرافی تصویری فرآیندهایی از سایت
- معرفی دستی سایت به موتورهای جستجوگر معروف
- آنالیز، تهیه و اضافه كردن كلمات كلیدی اصلی سایت
- اضافه كردن مقاله با كلمات كلیدی مناسب
- کنترل وب سایت از نظر سئو با استفاده از نرم افزارهای مرتبط و رفع اشکالات احتمالی و انجام مجموعه اقدامات لازم برای سئو
- سفارشی سازی افزونه ها
- ثبت دامنه (سالیانه) (1عدد)
- همکاری در انتقال نام دامنه ( در صورت نیاز)
- ارائه مشاوره در انتخاب نام دامنه
- میزبانی وب(سالیانه)
- انتشار وب سایت و انجام تنظیمات امنیتی
- ایجاد ایمیل
پس ازایجاد وب سایت وب سایت شما را به حال خود رها نمی کنیم و کلیه اقدامات الکترونیکی پس از ایجاد وب سایت را هم به عهده می گیریم ایجاد یک وب سایت، مشابه ایجاد یک فروشگاه یا شرکت است، بخش مهم کار پس از ایجاد وب سایت شروع می شود، مشکل اغلب سایت ها این است که پس از راه اندازی به حال خود رها می شوند، یا اغلب افراد غیر تخصصی را به کار می گمارند و آنها نیز عموما سایت را در طول زمان به سمت بدتر شدن هدایت می کنند و شکست، نتیجه نهایی چنین رویکردی است. برای جلوگیری از این گونه اتفاقات، لازم است وب سایت تجارت الکترونیکی شما پس از انتشار نیز از نظر محتوایی و نرم افزاری مدیریت شده و به نحو شایسته تبلیغ شود و در طول زمان، برنامه های ارتقا و به روز رسانی متناسب با پیشرفت پروژه، به طور دائم اجرا شود. پروژه نباید شکست می خورد، بنابراین این وظیفه را هم خود به عهده گرفتیم تا تجربه و دانش سایر پروژه ها را هم در پروژه جدید به کار بگیریم. دپارتمانی را به وجود آوردیم و گروهی از متخصصین را مامور کردیم که تمرکز را بر روی بهینه سازی و ارائه خدمات به وب سایت های به وجود آمده قرار دهند، در زیر به بخشی از اقدامات مار در زمینه پشتیبانی و مدیریت وب سایت اشاره شده است.
- رفع خطای احتمالی سایت
- پاسخگویی تلفنی و حضوری به مشكلات احتمالی
- کنترل و سازگار سازی با تمامی مرور گرها
- کنترل حجم صفحات و استاندارد کردن آن
- اخذ استانداردهای بین المللی بازاریابی اینترنتی
- تولید و نصب رایگان پچهای امنیتی
- كنترل عملكرد صحیح سایت در فاصله های زمانی خاص
- تهیه پشتیبان از بانک اطلاعاتی سایت
- اخذ استانداردهای امنیتی
- ارائه کلاسهای آموزشی عمومی و خصوصی
- تشکیل جلسات تخصصی حضوری یا الکترونیکی (اتاقهای فکر)
- پیگیری و اخذ نماد اعتماد الکترونیکی
- ارتقای نسخه نرم افزارها به جدید ترین نسخه ها
- تجهیز سایت به افزونه های جدید و لازمی که تولید می شوند
- برنامه نویسی سفارشی
همه چیز در وب سایت شما خلاصه نمی شود، باید مشتری را به سمت سایت هدایت کرد یا فروش را در جایی غیر از وب سایت شما تحقق بخشید، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی محصولات و خدمات شما، شاه بیت طرح برد برد است. به کمک اقداماتی که در این مرحله صورت می گیرد برند شما تقویت می شود، دامنه مخاطبان و بازار هدف تان توسعه یافته و به تناسب آن، شبکه فروش شما نیز گسترده می شود. این مرحله شامل شیوه های مختلف تبلیغات و بازاریابی اینترنتی است که ما به عنوان تاجر الکترونیکی آنها را انجام خواهیم داد تا طرح برد برد به نتایج مطلوب خود برسد. برخی از اقدامات ما در ارتباط با تبلیغات و بازاریابی اینترنتی محصولات و خدمات شما به قرار زیر است.
- تهیه محتوای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی
- تهیه محتوا و بهینه سازی و بروزرسانی منظم سایت
- تهیه محتوای ارتباطات یکپارچه بازاریابی با بازار هدف
- تهیه مطلب مطبوعاتی
- تهیه متن و تولید فیلم معرفی و بازاریابی ویدیوئی
- تهیه متن و تولید فیلم معرفی و بازاریابی ویدیوئی
- تهیه محتوا و تولید سی دی مولتی مدیا
- طراحی قالب گرافیکی ایمیل های ارسالی
- طراحی بنرهای تبلیغاتی
- طراحی کاراکتر
- طراحی گرافیک اختصاصی جوامع مجازی
- گردآوری، تفکیک یا خریداری اطلاعات تماس بازار هدف و دسته بندی آنها
- انتخاب حیوان یا شیئی به عنوان نماد کسب و کار تاجر فیزیکی
- طراحی آرم حرکتی
- طراحی آرم صوتی
- راه اندازی سامانه پیامک
- ارسال پیامک های تبلیغات و بازاریابی در فواصل مختلف زمانی
- ارسال پیامک های تبریک مناسبت تقویمی
- ارسال پیام های کوتاه ویدیوئی به بازار هدف
- هماهنگی و برنامه ریزی ارسال منظم پیامک به بازار هدف VIP
- درج آگهی ها در سایتهای آگهی های دسته بندی شده و بروز رسانی آنها
- هماهنگی فروش محصول از بستر بازاراچه های الکترونیکی چند به چند با قابلیت فروش آنلاین
- پیدا کردن خریدار برای محصولات و خدمات تاجر فیزیکی و قرار دادن آن در اختیار تاجر فیزیکی و همراهی و همکاری برای نهایی سازی فروش
- ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعی مثل Facebook، LinkedIn و Twitter، Google+ و ... و ارسال منظم مطلب یا ویدئو به هر یک از آنها
- انجام تبلیغات پولی در جوامع مجازی
- عضویت در سایتهای تبادل تبلیغ و اجرایی کردن آن
- ارسال خبر به سایتهای خبری
- انتخاب و هماهنگی تبلیغ در سایتهای هدف
- آنالیز، تهیه و اضافه كردن كلمات كلیدی
- اضافه كردن مقاله با كلمات كلیدی مناسب
- کنترل وب سایت از نظر سئو با استفاده از نرم افزارهای مرتبط و رفع اشکالات احتمالی و انجام مجموعه اقدامات لازم برای سئو
- تبلیغ غیر رایگان در گوگل
- ایجاد لینک به سایت با کلمات کلیدی از سایر سایتها
- اجرایی کردن تبلیغ و بازاریابی از طریق سیستم همکاری در فروش سایت و سایر سایتها
- عضویت و اجرایی کردن سیستم Pay Per Click
- ارسال منظم ایمیلهای گروهی تبلیغاتی به بازار هدف
- ارسال نامه تبریک مناسبت های تقویمی
- ارسال مطلب یا تبلیغات از طریق گروههای خبری
- جستجو و پیدا کردن بازار هدف و ارسال ایمیل اختصاصی به ایشان و پیگیری لازم جهت اخذ نتیجه
- ارسال ایمیل به کاربران غایب و دعوت مجدد از آنها برای بازدید
- ارسال نامه به نمایندگیهای بالقوه جهت دعوت به همکاری به عنوان نماینده
- دعوت از فروشگاههای اینترنتی برای فروش محصولات
- ایجاد محیط شخصی و کانال در سایتها و شبکه های اجتماعی اشتراک ویدئو و درج ویدئو در آنها
- ایجاد پنل ارسال و دریافت فکس
- ارسال فکسهای گروهی به بازار هدف
- تماسهای متعدد با تلفن و موبایل بازار هدف از طریق پیام صوتی
- راه اندازی تلفن گویا و سیستم VOIP
- راه اندازی صندوق صوتی
تجارت الکترونیکی عملا تجارت درستی را درست الکترونیکی کردن است، تجارت هایی که درست بنیان نهاده شده باشند در ورود به تجارت الکترونیکی نیز موفق تر خواهند بود، ما پس از ورود به عرصه تجارت الکترونیکی بزرگترین اشکال را در عدم درک درست تجارت ارزیابی کرده ایم و بر همین اساس با مطالعات گسترده و سرمایه گذاری بالا، بر اساس سیستم های مدیریتی حرفه ای بین المللی که توسط بیش از هزاران نفر دکترای بازاریابی، منابع انسانی، مالی، حقوقی و ... در کشورهای توسعه یافته تولید و آماده سازی شده تا کمک کند تجارت هایی که قرار است الکترونیکی شوند بر اساس آخرین متدهای مدریریتی هدایت شوند. سیستم مدیریتی ما با گرد هم آوردن بالغ بر ۶۰۰۰ صفحه سند یکپارچه و استاندارد تجاری و مدیریتی، مشتمل بر انواع قراردادها، نامه ها، چک لیستها، سیاست نامه ها، فرم ها، طرح ها و ... ، به همراه 5000 صفحه سند رایج در کسب و کارهای ایرانی به عنوان افزونه، اندیشه مدیریتی شرکت های موفق بین المللی را در تمامی ابعاد مدیریت اعم از بازاریابی، منابع انسانی، مالی، حقوقی، فناوری اطلاعات و ... در شرکت های ایرانی مستقر می کند. سیستم مدیریتی ما نیز در اختیار تجار فیزیکی طرف قرارداد طرح برد برد قرار خواهد گرفت تا شانس موفقیت در ورود به تجارت الکترونیکی را بیشتر کند.
برخی از شرکای تجاری طرح برد برد اندیشه رامان
پارک علم و فناوری آذربایجان غربی
شبکه مدیریت یکپارچه محتوا (شمیم)
در این شبکه به هر شرکت مستقر در پارک علم و فناوری یک پروفایل مستقل داده می شود که مدیریت آن بر عهده خود شرکت ها می باشد و می توانند شرکت خود، حوزه فعالیت و محصولات تولیدی را بر روی آن معرفی نمایند
- دارای اپلیکیشن اختصاصی
- دارای باشگاه مشتریان
- ایجاد حلقه ارتباطی فناوران
بازارچه مرزی سرو
استارتاپ GTOP
استارتاپ جیتاپ با همکاری شرکت آراد پرسیان برای اولین بار در ارومیه و بازارچه مرزی سرو به عنوان دروازه اروپا جهت رونق بخشی به این بازارچه و ایجاد طرح لویالیتی اجرا گردید.
- فروشگاه مجازی سرو
- باشگاه مشتریان
- تخفیفات گروهی
سوالات متداول طرح بردبرد
1- راهکارهای تشویقی
آنچه بیش از 90 درصد تمرکز ما بر روی آن قرار گرفته، تمرکز بر روی جلب رضایت حداکثری تاجر فیزیکی است.
ما باور داریم که اگر تاجر فیزیکی از محل تعامل با اندیشه رامان بتواند منافع زیادی به دست آورد، دیگر خود نخواهد خواست کتمان معامله کند چون منافع کوتاه مدت اولیه حاصل از کتمان، او را از منافع بلند مدت آتی محروم خواهد کرد.
به عنوان مثال؛ اگر ما بتوانیم حجم فروش تاجر فیزیکی را با قیمت و شرایط پرداخت مناسب افزایش دهیم، هزینه ها را کاهش داده، ارزش های برند را تقویت کنیم و اتوماسیون کسب و کار را برقرار کنیم، رضایتی در تاجر فیزیکی به وجود خواهد آمد که خود نخواهد خواست کتمان کند و کتمان هم در نهایت به نفع او تمام نخواهد شد.
2- راهکارهای تنبیهی
با توجه به اینکه همه فعالیت ها با نام و اطلاعات تماس تاجر فیزیکی انجام می پذیرد و با در نظر گرفتن اینکه منافع تاجر الکترونیکی صرفا از محل کارمزد از فروشی است که در پایان هر ماه دریافت می کند، طبیعی است که در صورت زیر سوال رفتن این منافع، بسیاری از محاسبات و برنامه ریزی ها به هم خواهد خورد و شانس موفقیت پروژه به حداقل خواهد رسید، بنابراین لازم است تدابیری جدی تر برای پیشگیری از کتمان صورت پذیرد. بر همین اساس برنامه هایی تنبیهی اعم از جریمه کتمان، کنترل دفاتر و ... نیز برای کسب و کارهایی که کتمان فروش می کنند در نظر گرفته شده است.